torsdag 3 april 2014

Litet pysselprojekt

Hej!

Är ni laddade för fredag?! Det är jag! Så laddad att jag vaknade med fredagsfeeling redan i morse... Så jobbigt när det händer men desto skönare att fredagen är riktigt nära nu.

Dagen på jobbet var extra skön då det bjöds på snittar och bubbel för att fira "all time high". Riktigt trevligt att såna saker firas för att förgylla arbetsvardagen lite och motivera för fortsatt utveckling! Goda snittar var det och jag var tvungen att ta en till av renskavs/pepparrotssnitten...Oops! Tur att gymmet står på schemat imorrn..

Idag levererades färgen till huset! Snart börjar det... En pall full med olika burkar står nu i garaget och väntar på värmen.
Ett något mindre målarprojekt avverkade jag igår och jag är mycket nöjd!

Målade vår svarta tavla med Annie Sloan Chalk paint. Superhärlig färg och det blev ett härligt, mjukt och lent resultat! Läste om denna färg hos superinspirerande bloggen Att vara någons fru och hennes beskrivning av färgen stämmer på pricken! Köpte också från Monicas butik och leveransen var snabb! 




Vart tavlan hamnar ska jag visa så snart den kommit upp... 

Ha en trevlig kväll!
Fredagspepp!

Jenny

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Måla hus är jobbigt. Och dyrt ;)

    Hur mycket färg går det åt till hela huset? Målar ni ett eller två varv?

    Hörs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja, det är ett stort projekt att måla hela huset men det var alldeles för dyrt att anlita någon som gör det för att vi skulle tycka att det var värt det så det blir att måla själv. Färgen köpte vi genom Eksjöhus och vi kollade med två målare innan och det är tydligen en bra färg och priset genom Eksjöhus var också bra. Vi ska måla två varv, ska kolla hur mkt färg det är som står på pallen...mkt är det iaf...

      Radera